باغ پرندگان اصفهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1395
بازدید : 42
نویسنده : rahnama-safar

باغ پرندگان اصفهان يكي از جاذبه‌هاي بي‌نظير، زيبا و متنوع گردشگري كشورمان است كه توانسته توجه گردشگران زيادي را به خود جلب كند و به اين شهر سرازير كند. اين مجموعه كه بخشي از پارك جنگلي ناژوان و رودخانه زاينده رود است يكي از معدود باغ‌هاي پرندگان در خاورميانه است.
باغ پرندگان اصفهان فعاليت خود را در مرداد ماه ۱۳۷۵ آغاز كرده است. اين باغ با مساحتي بالغ بر ۵۵۰۰۰ مترمربع يكي از جاذبه‌هاي تفريحي شهر اصفهان است. در اين مجموعه در حدود ۴۰۰۰ قطعه در۱۳۰ گونه وجود دارد كه زيستگاههاي متفاوتي بسته به شرايط زندگي طبيعي پرندگان براي آنها در نظر گرفته شده است . باغ پرندگان در ۴ كيلومتري غرب پل وحيد در حاشيه زاينده رود و در انتهاي پارك طبيعي ناژوان اصفهان احداث گرديده است كه از نظر طراحي در سطح كشور در نوع خود بي نظير است .
شهرداري اصفهان طي سالهاي اخير اقدام به احداث باغ پرندگان براي اولين بار در ايران كرد كه هم، فضاي زيبا و دل‌نشيني براي شهروندان و مسافران و گردشگران خارجي كه علم و هنر و ذوق و كمال را در نصف جهان آسان‌تر بيابند و هم مركزي براي شناسايي و بازديد و تحقيق دانش‌پژوهان و محققان باشد.
در ساحل زاينده رود، در محله ناژوان، شهر اصفهان محلي در نظر گرفته شده كه بيش از ۱۳۰ گونه انواع مرغ و پرنده نگهداري مي‌شود و خيل گردشگران و مسافران به جاي ديدن سيمرغ از 130 نوع مرغ ديدن كنند. مكاني كه براي نگهداري اين پرندگان در نظر گرفته شده است از نظر آب و هوا مناسب‌ترين مكان براي نگهداري اين پرندگان است و همچنين يكي از بهترين مكان‌ها در حاشيه زاينده‌رود است. همچنين در نمونه‌هايي از پروانه‌هاي زيباي موجود در طبيعت و نمونه‌هايي از خزندگان موجود در طبيعت را براي آشنايي بازديدكنندگان گرد‌آوري و در مجموعه‌اي به نام باغ پروانه‌ها و باغ خزندگان نگهداري مي‌كنندكه زيبايي ساحل زاينده‌رود را دوچندان نموده است.

نشاني: اصفهان- پل وحيد- ميدان سهروردي-جاده الفت- انتهاي ناژوان

 

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: باغ پرندگان اصفهان , گردشگري در اصفهان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com